Artiklar

fredag 6 januari 2017

Utmaningar 2017


Jag har en grej för det här med läsutmaningar. I år har jag tänkt att delta i hela fyra stycken. För att göra det hela lite mer rimligt kommer vissa av dem att gå in i varandra vid flera tillfällen.


  • Avsluta serien - en utmaning som jag skapade till mig själv för att äntligen börja läsa klart alla de där påbörjade bokserierna. I år är tanken att jag ska ge mig på Fjällbackaserien, Malin Fors-serien, Emma Sköld-serien och serien om Miss Peregrine.
  • Damma av 2017 - en hyllvärmarutmaning som jag skapade innan #hyllvärmare2017 kom på tapeten. Jag väljer att behålla min utmaning. Tanken är att jag ska läsa minst 10 böcker som står och dammar i min bokhylla innan årets slut.
  • Kaosutmaning 2017 - I år håller Sofies bokblogg i kaosutmaningen där deltagarna under 2017 ska pricka av minst 20 av 35 punkter på en lista. Varje punkt innebär en utläst bok enligt ett visst tema. 
  • Kvinnliga nobelpristagare - En utmaning av Koko där deltagarna ska läsa en bok av varje kvinnlig nobelpristagare (fjorton stycken än så länge). Jag väljer dock att låta denna utmaning pågå fortlöpande och inte vara avslutande 2017.

1 kommentar: